Innvolve is in een nieuw jasje gestoken! De blauwe kleur heeft plaatsgemaakt voor zwart-wit en ook de website is inmiddels helemaal vernieuwd. Deze nieuwe huisstijl is onderdeel van een totale rebranding van Innvolve. Hoog tijd dus om Ruud van den Broek, oprichter en eigenaar van Innvolve, aan de tand te voelen over het hoe en waarom van deze vernieuwing.  

Waarom een rebranding? 

Innvolve heeft zich de afgelopen jaren flink ontwikkeld, we zijn gegroeid, hebben een duidelijke identiteit en weten wie we zijn. Onze oude huisstijl en imago paste daar simpelweg niet meer bij. Het mocht stoerder, transparanter en opvallender. Het resultaat is een huisstijl die recht doet aan het merk en de merkwaardes. Het lijkt misschien een grote stap, maar in essentie is het een kleine stap terug. Terug naar de merkwaarden, naar het DNA van Innvolve. Het merk Innvolve steunt op vier belangrijke waardes: familie, puur, bevlogen en betrokken. Zeker als een van je merkwaardes puur is, dan moet je dat in alles voelen. Onze oude huisstijl had dat niet, het ontbrak aan puurheid en de bevlogenheid spatte er niet vanaf.

 

Wat wil je met de nieuwe huisstijl uitstralen? 

Onze nieuwe branding gaat puur voor de identiteit, de bevlogenheid en betrekt iedereen bij het verhaal. Van de mensen die bij Innvolve werken, de zzp’ers, klanten, relaties en iedereen die bij het merk betrokken is en betrokken wil zijn. De nieuwe identiteit voegt energie, enthousiasme en trots toe aan het merk. Een positief gevoel, dat je wilt delen en uitdragen.  We hebben in onze nieuwe branding en uitstraling gekozen voor zwart-wit. Enerzijds omdat het stoer en strak is, en anderzijds omdat het staat voor duidelijkheid en transparantie. Het symboliseert daarmee wie wij zijn. 

 

Jullie kozen voor de pay-off Inn it together. Wat wordt daarmee bedoeld?  

Innvolve is meer dan een naam, het draait niet alleen om de betrokkenheid. Het is het gevoel dat je het samen doet. Samen met elkaar en vooral samen met de klant. Dat is het DNA van ons bedrijf. Er samen voor gaan, samen mooie resultaten neerzetten. De Engelsen hebben daar een prachtige, relevante uitdrukking voor ‘We are in this together’. Kort gezegd: In it together. Dat is in het kort de brandstory van Innvolve. Samen met onze klant, samen met collega’s, leveranciers, iedereen die bijdraagt aan het resultaat. ‘Inn it together’ is een belofte aan onze klanten, maar ook aan de mensen die bij Innvolve werken. De zogenaamde Innvolvers. Of je nu bij of met Innvolve werktwe are inn it together.  

 

Waar gaan we de verandering allemaal zien?  

Ik zou eigenlijk de grap moeten maken dat we All Inn zijn gegaan. Maar zo is het echt. Van het briefpapier tot de bedrijfsauto’s en van de website tot de pennen: Innvolve is van de buitenkant helemaal vernieuwd.  Hetzelfde verhaal, dezelfde kwaliteit, maar dan in een frisser en strakker geheel.