SMO Breda: ‘Samen helpen wij (dreigend) dak-, en thuislozen met opvang en begeleiding’
SMO Breda is een stichting die zich bezighoudt met de opvang en begeleiding van dreigend dak-, en thuislozen, met als doel dat zij weer volwaardig deel kunnen nemen aan de samenleving. SMO ondersteunt cliënten in het vinden van stabiele woonruimte en het opbouwen van een steunend en sociaal netwerk. Daarnaast motiveert SMO hen om deel te nemen aan zinvolle activiteiten. Met de kernwaarden Verantwoordelijk, Oprecht en Op Maat maakt SMO Breda echt impact op de samenleving en in het leven van veel van haar cliënten. Hoe gaaf is dat?!
Anne-Will van Dijk: Manager bedrijfsvoering bij SMO Breda
Eind 2020 migreerde SMO Breda samen met Innvolve volledig naar de Azure cloud. Hier ging een kritisch migratieproces aan vooraf. Met Anne-Will blikken we terug op dit traject. Hoe is alles verlopen?
Wat is jouw rol binnen SMO Breda?
“Ik ben sinds drie jaar manager bedrijfsvoering bij SMO Breda. Dat houdt in dat ik me met allerlei dingen rondom de zorg en het primaire proces bezighoud. Zowel met financiën, facilitaire zaken, als zorgadministratie. En uiteraard ICT.”
“Ja! Als organisatie hebben we wel wat kleinere vraagstukken voor onze kiezen gehad binnen ICT. Maar dit was de eerste keer dat we zo'n groot en essentieel onderdeel naar de Public Cloud hebben gemigreerd.”
Was dit jouw eerste ervaring met het migreren naar de Publieke Cloud?
Wat zochten jullie in een partner toen voor SMO Breda duidelijk werd dat er een migratie naar de cloud van Microsoft wenselijk was?
“We wilden het gevoel krijgen dat een partij met ons meedenkt, zodat we als co-partners kunnen fungeren. We waren op zoek naar een organisatie van een bepaalde omvang. Niet te groot en massaal, zodat we geen standaard oplossing zouden krijgen. Maar ook niet te klein, vanwege de kwetsbaarheid van het gehele proces. Innvolve voldeed aan onze eisen en daarom zijn we met hen dit traject ingegaan.”
In kritische migratietrajecten loop je af en toe tegen problemen aan, maar daar hebben we elkaar juist in weten te vinden
Microsoft Azure Migratie
“DE MOGELIJKHEDEN ZIJN VANAF HIER EINDELOOS...”
Hoe kijken jullie terug op de hele migratie?
“We kijken terug op dit traject als intensief, innovatief en allesomvattend. Het partnership met Innvolve was prettig en laagdrempellig. Dat is voor ons het belangrijkste kernpunt in een samenwerking. Gehoord worden en als gelijkwaardigen te werk gaan. In kritische migratietrajecten loop je af en toe tegen problemen aan, maar daar hebben we elkaar juist in weten te vinden. Dat we met elkaar een compleet nieuw traject mochten bouwen en uitrollen; dat is natuurlijk super. De mogelijkheden zijn vanaf hier eindeloos.”