Wat is een MSP?
Een MSP [em-es-pee] – Managed Services Provider – is een derde partij waar je als organisatie IT-taken aan delegeert. Deze partij is gespecialiseerd in die verantwoordelijkheden. Een MSP kan alles overnemen. Van specifieke delen van je IT-infrastructuur tot allerlei IT-operaties als het overnemen van je servicedesk, het beheer van al je devices en apparatuur, het onderhouden en aanbieden van applicaties in de Cloud óf het beheer van je printers en netwerk. Deze diensten kom je overeen in een Service Level Agreement (SLA).
Welke diensten biedt een MSP?
- Managed Servicedesk. Het beantwoorden van IT-vragen van eindgebruikers;
- Managed Devices. Het up-to-date en veilig houden van je devices op je netwerk;
- Managed IaaS. Het beheren van je Windows- of SQL-servers;
- Managed DaaS. Het beheren van je werkplekomgeving;
- Managed Back-up. Het beschermen en waar nodig herstellen van je data;
- Managed Network. Het proactief beheren en veilig houden van je netwerk;
- Managed Printing. Ondersteuning voor printprocessen en printomgevingen;
- Een contactpersoon die de dienstverlening afstemt op jouw specifieke wensen.
Een groot voordeel van een Managed Services Provider is dat je niet voor onverwachte IT-kosten komt te staan, omdat er sprake is van vaste tarieven en kosten. Natuurlijk is dit kostenplaatje altijd afhankelijk van het type organisatie, maar een grove inschatting kan je zelf al maken met onze Managed IT Services Calculator.
Lees meer over Managed IT Services in ons e-book.